Skip to main content

Kvalitetssikring

Kvalitet i rådgivningen

Vi rådgiver ud fra en kvalitetsmodel for økonomi- og gældsrådgivning. Den er udviklet for at sikre, at rådgivningen lever op til væsentlige kriterier for en økonomi- og gældsrådgivning af høj faglig kvalitet. Modellen indgår i en kommende akkreditering med kvalitetsstempel i regi af RådgivningsDanmark. Rådgiverne holder deres viden ajour gennem kurser og e-learning i et Vidensbibliotek.

Læs mere om, hvordan vi håndterer rådgiveransvar i vores Almindelige Bestemmelser for Rådgivning.

Retningslinjer og privatlivspolitik

I rådgivningen har vi tavshedspligt, og vi overholder de fælles Retningslinjer for Økonomi- og Gældrådgivningen. Vi passer på dine data og sikrer, at personlige oplysninger behandles korrekt. Læs mere om hvordan vi overholder regler om beskyttelse af persondata i vores Privatlivspolitik

Brancheorganisering

Økonomi- og Gældsrådgivningen er medlem af Den Nationale Vidensfunktion for frivillig og vederlagsfri økonomi- og gældsrådgivning og RådgivningsDanmark.

Er du ikke tilfreds med rådgivningen?

Vi tilstræber, at du får et positivt udbytte af rådgivningen. Skulle dette ikke være tilfældet, opfordres du til at gøre os opmærksom på, hvordan vi kan forbedre rådgivningen. Du har også mulighed for at klage over rådgivningen - se vores Klagevejledning og Klageformular.